2:a veckan igång!

Efter 5 dagars ledighet är jag nu igång med 2:a jobbveckan... Blir dock inte en hel arbetsvecka nu heller, ledig på lördagnatten då jag bytt pass med andra nattisen Natalie. Det är flytthelg, Emelie kommer hem från Oslo och det blir inflyttningsfest/födelsedagsfest! JAA vad roligt det blir! Längtar efter Emeling!

Har kommit igång med lite motion nu också under ledigheten! =) Det finns ju slingor här i Ystad! Det visste jag inte och missade under mina två år här senast! Jovisst! Sandskogen, finns 1,5  2,5  5.0 10,0 och någon mer som jag inte kommer ihåg men det är helt ointressant för mig iaf! Jag har gått 2,5km, eftersom det var kvällning och ljus finns efter hela fick det bli två varv. De andra dagarna har jag gått på dagen så då har det blivit 5km alla gångerna! Härligt att gå i skogen, nästan som hemma. Någon promenad längs havet har det inte blivit än!

Smilla sköter sig superbra i vårt nya liv. Nu är hon tyvärr lite dålig i magen =/ vi har provat nya matsorter och den senaste var inte det minsta bra! Usch, inget mer science plan!! Hon är även inne i sin andra löpperiod så hon är lite extra gnällig och mammig också.. men det är bara att ta.

Senaste veckan har vi bott hos hyvens-pågen Jonas! Från min sida har det funkat bra, hoppas han tycker detsamma! =) Smilla har iaf hittat ny bästis. Härom dagen när Jonas jobbat natt och kom hem så fick han sig ett välkomnande, på morgonen när han låg och sov smög hon in i hans rum och började busa. Jonas kastade då ut Smilla men hon gav inte upp! Hela morgonen satt hon utanför hans dörr och gnällde och klöste för att komma in. När jag sen sa till henne att sluta blev hon sur och la sig utanför dörren och vaktade! Söta Smilla!

Snart får jag min lägenhet! =) Tjoohoooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0